Hogyan lehet leszokni a chips dohányzásáról

Bioexpress – Dohányzás leszoktató terápia

Leszoktam a dohányzásról, meg fogok hízni? Bizonyára nagyon sok dohányos határozta már hogyan lehet leszokni a chips dohányzásáról ezzel a szlogennel a fejében, hogy leszokik a cigarettáról.

Bioexpress – Dohányzás leszoktató terápia

Nem kevesen viszont félnek abbahagyni a dohányzást, mert rettegnek attól, hogy meghíznak utána. Mint példánk és a statisztikai adatok többsége is mutatja, különösen a nők rettennek meg a biztos hízás gondolatától a cigarettáról való leszokást követően. Pedig a leszokás lehetséges súlygyarapodás nélkül is — csak egy kicsit oda kell figyelni rá.

miért rossz a dohányzás? a dohányzásból származó tüdőbetegség tünetei

De minthogy a leszokás nyomán ezt a kalóriamennyiséget nem égetik el, a szervezet visszanyeri régi állapotát. Ehhez a mérsékelt súlygyarapodáshoz azonban rendszerint hozzáadódnak további kilók, mert a volt dohányos rendszerint többet eszik a cigaretta elhagyása okozta hiányérzet kompenzálására.

Mennyit hízik, aki leszokik a dohányzásról?

Mi több, a szervezet megfosztása a nikotintól általában növeli az édességek iránti vágyat is. Egyes felmérések szerint a dohányosok rendszerint kalóriadúsan étkeznek, jobban növelik koleszterinszintjüket, több sót, alkoholt fogyasztanak, mint mások. Viszont általában kevesebb telítetlen zsír, rostos anyag, C- és E-vitamin valamint béta-karotin jut be a szervezetükbe. Ez pontosan a fordítottja annak a folyamatnak, ami kívánatos lenne jó egészségi állapotuk fenntartása szempontjából.

Ezért egyik fontos követelmény, hogy a volt dohányosoknak fel kell hogyan lehet leszokni a chips dohányzásáról rossz táplálkozási szokásaikkal, káros reflexeikkel. Csökkentsük a nassolás kísértését!

A dohányzásról le lehet szokni! Hasznos tanácsok a füstmentes élethez

Tisztítsuk meg a konyhaszekrény polcát, az íróasztal fiókját a különböző chipsektől, kekszektől, amerikai mogyorótól és más hizlaló nassolni valótól.

Tegyük el a kezünk ügyéből a zsíros sajtdarabkákat, csokoládékockákat, snackeket is, ha rágyújtás helyett utánuk akarnánk nyúlni… Inkább készítsünk magunk elé felaprózott zöldséget, gyümölcsöt.

  1. Dohányzó szag spray
  2. A dohányzásról való leszokás és a súlygyarapodás megelőzése | ausztriakalauz.hu
  3. Megtisztultak a tüdők, ha leszokott a dohányzásról
  4. Leszokna a dohányzásról?
  5. A tudományos adatok szerint a férfiak átlagosan 2,8 kg-ot a nők átlagban 3,8 kg-ot hízik.
  6. Leszokna a dohányzásról Íme, a legjobb tippek - Alma Magazin - Alma Gyógyszertárak
  7. By Bioexpress on
  8. Fiatalabb lesz az arca, ha leszokik a dohányzásról?

Főzzünk fűszeresebben, mint eddig! Kiváló módja annak, hogy könnyű, finom ételekkel táplálkozzunk, és ne vágyjunk a hizlaló, esetleg kevésbé ízletes fogásokból nagyobb mennyiségre. Ezért fegyverkezzünk fel sokféle fűszerrel, és ízesítsük ételeinket kedvünk szerint.

hogyan lehet leszokni a chips dohányzásáról

Használhatunk zöldfűszereket petrezselymet, kaprot stb. Szerezzünk be nikotinpótlókat! Ezek a készítmények tapaszok, rágógumik stb. Az eredmény: jobban elviseljük a cigaretta hiányát, nem rágcsálunk annyit a dohányzás helyett, így kisebb lesz a súlyfelesleg.

hogyan lehet leszokni a chips dohányzásáról

Fotó: rf. Mozogjunk többet!

Néhány ötlet az étkezésekhez:

Tartozzék közéjük a több testmozgás, válasszunk egy nekünk tetsző sportágat, vagy próbáljunk ki többfélét. Egy kellemes testedzés során több energiát fogyasztunk, nagyobb mennyiségű kalóriát éget el a szervezetünk a hízás egyik ellenszereként.

Eközben endorfin hormon szabadul fel szervezetünkben, amitől szintén javul a közérzetünk. Igyunk sok ásványvizet, teát! Egy bevált módszer: ahányszor csak rá akarnánk gyújtani, igyunk egy pohár ásványvizet vagy egy csésze teát segít feledtetni a vágyat.

Ami pedig a kávét illeti, ne igyunk belőle két csészénél többet naponta.

hogyan lehet leszokni a chips dohányzásáról érzés, ha abbahagyja a dohányzást

Ha eddig több kávét fogyasztottunk, helyettesítsük azt zöld teával, mert annak az íze után kevésbé kívánjuk a cigarettát. Kerüljük a kalóriadús, alkoholos italokat, hiszen azok mellé — korábbi szokás alapján — még jobban kívánjuk a cigarettát. Gyakrabban készítsünk magunknak salátát! A kevéssé kalóriadús zöldségek-gyümölcsök antioxidánsokat juttatnak a szervezetbe, melyekre a volt dohányosoknak nagy szükségük van. Nem magas cukortartalmú gyümölcs is mindenképp szerepeljen a reggeli és az uzsonna összeállításában, a zöldség pedig ne maradjon ki az ebédre és vacsorára tervezett menüből.

Egy frászt fog elhízni, ha leszokik a cigarettáról

Jó ötlet a citromlével és egy kis olívaolajjal ízesített nyers zöldsaláta, így egy adag C-vitamin és antioxidáns beviteléről gondoskodunk egyidejűleg — fogyasszunk belőle uzsonnára is! Étkezzünk több részletben! Mint fentebb már szó volt róla, el kell vetnünk azt az elképzelést, hogy rágyújtás helyett majd rágcsálni fogunk valamit, így könnyebben kibírjuk cigaretta nélkül.

Az étkezések elaprózása segít betartani egy bizonyos táplálkozási ritmust és kontrollálni a kalóriabevitelt. Forrás: Galenus.

meddig tart a dohányzás vágya

hozzászólások