Hagyja abba a dohányzást és tervezzen, Ne légy rabja, a szív nem felejt - Nemdohányzók Világnapja

Mindent a dohányzásról #4 – A leszokás | Talentum Európai Fejlődésért Közhasznú Alapítvány

hagyja abba a dohányzást és tervezzen

Adóval támadnák a cigarettát és az üdítőket Magyarországon több mint 2 millióan gyújtanak cigarettára, amivel nemcsak magukat, hanem a környezetükben élő nem-dohányosokat is veszélyeztetik.

Ugyanis cigarettázáskor nem csak hagyja abba a dohányzást és tervezzen dohányos saját szervezetét érik a füstben keletkezett káros anyagok, hanem a környezetükben lévőkét is.

hagyja abba a dohányzást és tervezzen

Arról nem beszélve, hogy a füsttől barnák lesznek az otthonunk falai, emellett az állott füstszag beleivódik a hajunkba és a textíliákba is.

Egy szál cigaretta meggyújtását követően több mint hatezer vegyi anyag keletkezik a füstben, amelyek jó része bejut a szervezetünkbe.

hagyja abba a dohányzást és tervezzen szakemberek segítségével hagyja abba a dohányzást

A nikotinról köztudomású, hogy komoly függőséget okoz, ugyanakkor ma már a témában jártas vezető tudományos szervezetek is azon az állásponton vannak, hogy elsősorban nem a nikotin, hanem az égés és a füst az, amelyek a dohányzással kapcsolatos betegségek kialakulásáért felelősek.

A füstben ugyanis a kimutatott több ezer vegyi anyag közül ról állapította meg az FDA, az Amerikai Egyesült Államok Élelmiszer és Gyógyszerengedélyezési Hivatala, hogy káros vagy potenciálisan káros az egészségre.

hormonális gyógyszerek és a nők dohányzása

A füsttel állnak összefüggésben — mint az ma már köztudott — a különböző légzőszervi és az érrendszeri betegségek, de a fogaink és az ínyünk is megsínyli a káros élvezetet.

A legjobb természetesen az, ha egyáltalán nem szokunk rá a dohányzásra. Így nem csak saját magunkat, de szeretteinket, barátainkat, kollégáinkat is megóvjuk az ártalmaktól.

abbahagyta a dohányzást fájó száj hagyja abba a dohányzást és fogyasszon édességet

Azáltal, hogy rá sem gyújtunk, megóvhatjuk őket a füstben keletkezett káros anyagok szervezetbe jutásától, egészségük károsításától. Ha viszont már rászoktunk, igyekezzünk minél hamarabb letenni a cigit.

A leszokás 5 aranyszabálya

A leszokással egyértelműen és arányosan csökken a megbetegedések valószínűsége. Ezért, ha már dohányzunk, a leghatékonyabb és legeredményesebb módja az ártalomcsökkentésnek, ha felhagyunk a dohányzással.

hagyja abba a dohányzást és tervezzen

A dohányosok egy része azonban minden figyelmeztetés ellenére sem hagyja abba a dohányzást és vállalja a kockázatokat, esetleg megpróbálkozik más, alternatív megoldásokkal, írja a

hozzászólások