Ráveszi a dohányzásra, mit kell tennie

Füstmentes szeretet

Leszokási tanácsadóként, az elmúlt években több ezer dohányosnak tudtam segíteni könnyen és szenvedés nélkül letenni a cigit. Bár én azt állítom, hogy könnyű gyógymód a dohányzás utáni vágyakozásra a dohányzásról, de még mindig ráveszi a dohányzásra sokan vannak — talán Te is- akik hiába próbálkoznak.

Én magam is legalább százszor megtettem. Mondani könnyű, igaz? Én meg is tettem, pont ezért állítom, hogy szerintem igenis le mit kell tennie tenni, akár több tíz éves dohányzás után is a cigit.

Persze én is látom, hogy sokan vannak, akik egyszerűen nem tudják végleg letenni a cigit. Ha Te is így vagy, ne aggódj, nem vagy ezzel egyedül. Vajon miért lehet ez?

Melyek ezek a szarvashibák?

Szerintem azért, mert nem veszik figyelembe a dohányzás természetét, így a leszokásnál szarvashibákat követnek el. Melyek ezek a szarvashibák? És ezért buknak el… Segíteni szeretnék, hogy Te ne járj így. Mielőtt megosztanám Veled azt az 5 kritikus hibát, amiből akár 1 is azt okozhatja, hogy sikertelen lesz a leszokási kísérleted, hadd mondjam el, miért is baj, ha próbálkozol, de nem jársz sikerrel.

ráveszi a dohányzásra, mit kell tennie

Nos, ez a dohányzásról való leszokásnál pont fordítva van. Minden újabb kísérlet távolabb visz a végleges leszokástól. Hogy is történhet ez?

Köszi, nem dohányzom!

Hát úgy, hogy minden sikertelen kísérlettel megerősíted az agyadban azt a hiedelmet, hogy leszokni nehéz, sőt leszokni lehetetlen. Hiszen több alkalommal is megpróbáltad, és egyszer sem sikerült. És minél többször tesz ilyen eleve kudarcra ítélt kísérletet valaki a dohányzás abbahagyására, egyre inkább megerősödik benne ez a hit és egyre nehezebb szívvel vág neki újra a kísérletnek.

Tisztelt Ház! Tisztelt Miniszter Úr! A Fidesz messzemenõkig támogatja azt, hogy a kormány egy olyan törvényjavaslatot terjeszt a Ház elé, amely a nemdohányzók védelmérõl szól. Helyeselhetõ ez a törvényjavaslat, hiszen teljesen világos, egyértelmû és bizonyított tény, hogy a dohányzás káros az egészségre, a dohányzás társadalmi költségei nagyon magasak, ezért minden kormánynak törekedni kell arra, hogy ha lehet, tegyen meg mindent annak érdekében, hogy ez a káros szenvedély visszaszoruljon a magyar polgárok között. Teljesen világos, hogy a dohányzás vezetõ okként szerepel néhány rendkívül súlyos betegség kialakulásában, ami rendkívüli költségeket jelent az egészségbiztosító számára, hiszen azokat a polgártársainkat, akik a szenvedélyük miatt kerülnek nehéz helyzetbe, betegszenek meg, éppúgy megilleti az egészségügyi ellátás, mint bárki mást.

Pedig megfelelő tudással a birtokodban igenis a dohányzásról is könnyen le lehet szokni. És most el is mondom, hogyan. Készülj, mert hasznos lesz!

Füstmentes Világnap

Tehát jöjjön az 5 hiba, amit Te ne kövess el, ha végleg le szeretnél szokni a cigiről! Az első: Ne hirtelen felindulásból indulj neki a leszokásnak. Nem ez a jó út. Az elhatározás, hogy le akarod tenni a cigit születhet egyik pillanatról másikra, de magára a leszokásra készülj fel rendesen.

Önnek ajánljuk

Nézz utána a módszereknek, olvass utána a sikerarányoknak. Hozd meg az elhatározást és készülj fel. Csak így lehetsz sikeres! A második tanácsom: Ne másokra hallgass! Mindenki, aki valaha dohányzott, vagy akár nem is dohányzott szakértőnek mit kell tennie magát a leszokás témában.

Minden újabb kísérlet távolabb visz a végleges leszokástól.

Sokszor hallom, hogy csak le kell tenni a cigit és kész, nekem is így sikerült. Igen, vannak akiknek valóban csak ennyi, kb. És ők sem könnyedén, hanem szenvedve, kínlódva. De gondolom te nem így szeretnél leszokni. A módszereket összefoglaltam egy ingyenes tanulmányban, amit itt tudsz igényelni.

Az első füstmentes város Egyiptomban - EgészségKalauz

Ide kapcsolódik egy rövid történet. Legalábbis akkor ne, ha azt szeretnéd, hogy végleg sikerüljön is. Ahogy már említettem, és akkor el is érkeztünk a következő hibához, ne próbálkozz egyedül, önerőből leszokni. Hogy miért? Mert a dohányzás egy függőség, nem szokás.

Esti közelkép Egészségklub: a dohányzás ártalmai (2019.01.30.)

Mert a gyökere a tudat alatt rögzül, amit akarattal nem lehet legyőzni. Az adagcsökkentéssel való próbálkozáshoz.

ráveszi a dohányzásra, mit kell tennie hatékony dohányzásról való leszokás

Elsőre lehet, hogy úgy tűnik, hogy jó ötlet, ha fokozatosan csökkented a cigi adagodat, de valójában ez az egyik ráveszi a dohányzásra hiba, amit elkövethetsz. Hiszen mi is történik, ha megtartóztatod magad és mondjuk csak 3 óránként gyújtasz rá az eddigi 1 óra helyett? Szinte egész nap a cigi körül forognak majd a gondolataid. És amikor végre rágyújtasz, akkor olyan csodásnak fogod érezni, hogy attól a cigitől való függésed csak erősödik.

Sokkal jobban fogsz vágyni rá, mint valaha. Csak azt mondhatom, hogy ez egy nagyon rossz módszer a leszokásra, szinte borítékolható a kudarc. És az ötödik hiba, amit most utolsóként említek, de ugyanolyan fontos, mint az első négy, hogy NE várj a jeles időpontra a leszokáshoz. Az ráveszi a dohányzásra tapasztalat, hogy valamiért ezek az alkalmak soha nem jönnek el. Azon dohányosok, akik ilyen jeles napokra, dátumokra várnak, ehhez kötik a leszokásuk dátumát, végül mégsem teszik le a cigit.

A halogató elme mindenre képes, hogy a mit kell tennie tolja ezt az időpontot. Emlékszel még, milyen újévi fogadalmakat tettél? A leszokás is közte volt, nem igaz? És minden plusz év, de akár hónap is amit dohányzással töltesz nagyon sokat számít.

Mind az egészséged, mind a pénztárcád miatt. Milyen napon érdemes tehát elkezdeni a leszokást? Tulajdonképpen bármilyen nap jó, csak az a fontos, hogy NE  kötődjön máshoz csak a leszokásodhoz és, hogy azt a határnapot Te tűzd ráveszi a dohányzásra és tartsd is magad hozzá.

Így semmilyen külső kényszertől nem fogsz függeni! Én azt javaslom, hogy ne húzd sokáigtaláld meg még a következő hónapon belül azt a napot, ami szimpatikus. Akkor nézzük meg most együtt újra, hogy mit is kell tenned, ha könnyen és szenvedés nélkül szeretnéd letenni a cigit.

Füstmentes Világnap | ausztriakalauz.hu

Készülj fel, tervezd meg a leszokásod Nézd meg a leszoktató módszereket, tájékozódj! Ne próbálkozz egyedül, akaraterővel, se adagcsökkentéssel, inkább válassz egy neked megfelelő módszert. És végül Válaszd ki a napodat, egy átlagos, semmilyen más szempontból nem különleges napot, a Te leszokásod napját! Most elbúcsúzom, minden jót, sikeres felkészülést kívánok. Én több mint 10 éve szoktam le a dohányzásról az Allen Carr mit kell tennie segítségével.

Ha követed tanácsaimat, írásaimat, hamarosan Te is le fogsz tudni szokni a cigiről. Hozzászólások Egyetértesz? Szólj hozzá a témához! Ráveszi a dohányzásra hozzászóláshoz kérlek használj teljes nevet és várjul kulturált hozászólásaidat legyen az akár egyetértő, vagy akár kritikus. Ez nagyon fontos. Pont az a csapda, hogy mivel könnyű volt leszokni van, aki úgy gondolja "mi baj lehet abból, ha rágyújtok".

ráveszi a dohányzásra, mit kell tennie most hagyja abba a dohányzást

A baj megtörténik és újra indul a függés. Hívjon minket, szívesen segítünk rendbetenni a dolgokat.

hozzászólások