Megszabadulni a dohányzásról való leszokástól való félelemtől

A sikeres leszokás titka. Kulcs a nemdohányzó élethez. Ingyenes könyv a leszokni vágyóknak

Harmadik fejezet: Tévhitek és hiedelmek Bármikor abbahagyom Hiedelmeink valóságosnak álcázzák önmagukat, így alakítva gondolkodásunkat, érzéseinket, cselekedeteinket.

Hiedelmeinkkel korlátokat állítunk önnön szabadságunk útjába. Ha megváltoztatjuk hiedelmeinket, megváltozik életünk. Ám addig nem tudjuk mindezt megtenni, amíg meg nem ismerjük a mélyen bennünk gyökerező hiedelmeinket.

Ezért ebben a fejezetben megtárgyalunk néhány dohányzással kapcsolatos hiedelmet azok közül, amelyek a leggyakoribbak és a legtöbb gondot hogyan hagytam abba a dohányzást a youtube-on a leszokni vágyók számára. Van, aki úgy gondolja, ha csak keveset dohányzik, akkor nincs veszélyben.

A kocadohányzás, illetve egy-egy haveri összeborulás alkalmával elszippantott slukkok társasági dohányossá léptetik elő az áldozatot.

Szabadulj meg negatív szokásaidtól 6 lépcsőben

Nem árt tisztában lennünk azzal, hogy a legkisebb mennyiségű nikotin is növeli a függőség kialakulásának veszélyét. A rendszertelen dohányzás megtévesztő lehet, hiszen azt az érzetet kelti, hogy az illető kontroll alatt tartja a dolgokat.

De ez nagy tévedés! Kezdetben még így érezzük, aztán szép lassan már nem mi uraljuk a cigarettát, hanem az ural minket! A nikotin elég ravasz ahhoz, hogy alattomosan az ember életébe férkőzzön.

Lehetséges, hogy eleinte csupán egy-két alkalommal gyújt rá valaki, de mielőtt felfoghatná az illető, hogy mi is történik vele valójában, az alkalomszerű dohányzás valódi függőséghez vezet. A nikotin nagyon durva méreg. Egy erős dohányos által naponta elszívott adagok nikotin tartalmának összértéke magasan meghaladja a halálos dózis mértékét.

megszabadulni a dohányzásról való leszokástól való félelemtől hogyan lehet önállóan gyorsan leszokni a dohányzásról

Napi húsz szál cigaretta nikotin mennyiségének egyszeri dózisként való szervezetbe juttatása azonnali halált okozna. Azonban ennek a nikotinmennyiségnek a többszöri, kisebb adagokban történő bevitele, annak rövid felezési ideje és a krónikus fogyasztás során kialakult tolerancia miatt nem jelent közvetlen életveszélyt. Szokványos, hagyományos dohányzással csak nagyon kemény munka árán lehetne elérni a kritikus mértéket.

Néhány másodperccel a belélegzést követően a nikotin az agyba jut és annak működését jelentősen befolyásolja. Ott fejti ki azt a tényleges hatását is, hogy egyre jobban fokozódik a cigaretta utáni vágyunk.

A nikotin így képes elérni, hogy egyre gyakoribb és egyre erősebb megszabadulni a dohányzásról való leszokástól való félelemtől kényszerérzetünk a rágyújtásra. Ezért általánosan elfogadott, hogy leginkább a nikotin a felelős azokért a dolgokért, amelyek a dohányzással kapcsolatban a függőségi viszony megteremtésében a dohányzáshoz való ragaszkodásban alapvetőek. A dohányzás nem arról szól, hogy függetlenek vagyunk és szabadon dönthetünk arról, hogy adott pillanatban rágyújtunk-e, vagy sem.

Épp ellenkezőleg nagyfokú függőséget okoz. Megfoszt minket a szabad akaratunktól és ezzel egy olyan szokás rabjává tesz minket, amivel önmagunk és a környezetünkben élők egészségét is károsítjuk. Minderre elég nehéz dolog a szabadság élményeként tekintenünk. Minél inkább nő a félelmünk, annál többet dohányzunk. Minél többet dohányzunk, annál inkább nő bennünk a félelem. Ez egy ördögi kör. Ilyenkor olyasvalamiben hiszünk, amit nem akarunk és nem abban, amire vágyunk. A legtöbb új évi fogadalom ugyanis pont szilveszter napjának végéig tart.

Miért van az, hogy az egyik pillanat nemes elhatározása elfelejtődik a következő pillanat forgatagában? Azzal, hogy meg akarunk változtatni egy régi beidegződésünket, kilendítjük magunkat saját komfortzónánkból. Ha biztosítani szeretnénk célunk teljesülését, hozzá kell igazítanunk ezt a komfortzónát. Ha nem tesszük meg, előbb, vagy utóbb azt fogjuk tapasztalni, hogy szándékunkat feladjuk és minden marad a régiben.

Ahhoz, hogy módosítsunk komfortzónánkon, egyszerűen csak meg kell változtatnunk a beállításokat a fejünkben. Módunkban áll átprogramozni önmagunkat, hogy életünk a mi céljainkat szolgálja. Ha belső dolgainkat átállítjuk, a külső dolgaink követni fogják a változást. És ha végig csináljuk, mert eltökéltük, hogy bármi történjen is, kitartunk és vitának helye nincs, nyert ügyünk van.

A sikerünk biztosított. Mi emberi lények már csak így működünk. Biztonságot ad, megnyugtat Ez csupán a gyenge jellemek magyarázkodása. Megszabadulni a dohányzásról való leszokástól való félelemtől emberként általában azzal áltatjuk magunkat, hogy a dohányzás bizonyos biztonságot nyújt a mindennapjainkban. De kérdem én, milyen biztonság az, amelyiktől az ember meg akar fulladni? Milyen biztonság az, amelyik szorítja a szívet és a rák félelmét kelti bennünk. Erre válaszoljon kedves olvasó!

A nikotin köztudottan szűkíti az ereket, ezáltal rontja a vérkeringést. A dohányzás azonkívül szívinfarktust és rákot okozhat. Dohányosként az esetleg előforduló sebek is nehezebben gyógyulnak.

Mindezzel csak az a tévhit áll szemben, hogy a nikotin lazító hatású. Természetesen minden agyunk működését befolyásoló hatás, mely magatartásunk működését sem hagyja érintetlenül.

hagyja abba a dohányzási allergiákat

Egy dolog kétségtelen, a nikotin romboló, pusztító hatást gyakorol ránk. Azonban amint kiürül a nikotin a szervezetünkből, eltűnnek ezek a tünetek. Az is téves megállapítás, hogy a cigaretta megnyugtatja az embert.

megszabadulni a dohányzásról való leszokástól való félelemtől 6 holdnapon hagyja abba a dohányzást

Éppen ellenkezőleg, idővel egyre ingerlékenyebbé és egyre feszültebbé tesz bennünket. Mire alapozom ezt? A csökkenő nikotinmennyiség mellett azt tapasztalhatjuk, hogy egyre idegesebbek, nyugtalanabbak és ingerültebbek vagyunk. Amint rágyújtunk, ingerültségünk, idegességünk nagyon gyorsan megszűnik.

A dohányosok ezt gyakran a cigaretta és a nikotin nyugtató hatásaként értékelik.

Legfrissebb anyagaink:

Ez azonban tévedés. A nikotin csupán stimuláns hatást fejt ki.

Dohányzásról leszoktatás saját jel terápiával A leszoktató eljárás során, az Ön félig elszívott cigarettacsikkjét azonosítva személyre szabott, nikotintörlő, függőség megszüntető kezelésben részesül, ami csupán 35 percig tart.

Növeli a vérnyomást, emeli a pulzust, szűkíti az ereket, serkenti az éberséget. A nikotin állítólagos nyugtató hatására vonatkozó meggyőződésünk csak illúzió, ami abból ered, hogy zaklatottságunk csak kellemetlen tünet, mely a csökkenő nikotinszintünk következménye és azonnal megszűnik, amint rágyújtunk egy szál cigarettára.

Ám a probléma nem oldódik meg attól, hogy rágyújtunk. Bár a dohányzás azt ígéri, hogy megoldja gondjainkat, azok mégis megmaradnak, megszabadulni a dohányzásról való leszokástól való félelemtől egyre csak szaporodnak.

Ha egy nemdohányzó ember ideges hangulatában rágyújt egy cigarettára, nem fog tőle megnyugodni, azt biztos.

Miért jó leszokni a dohányzásról? Nikotin - Kátrány - Szénmonoxid, vagyis az egészségkárosítás megszüntetése.

Ami a dohányost megnyugtatja, az nem a cigaretta szívása közben a szervezetébe kerülő nikotin. Az csupán enyhíti az elvonási tüneteket egy kis időre. Szóval, ami a dohányost megnyugtatja, az nem a nikotin, hanem a dohányzás tudata. A már függővé vált dohányos ezért csak újabb és újabb rágyújtással tudja megszabadulni a dohányzásról való leszokástól való félelemtől azt a nyugtalanság érzetet, amit a dohányzás hiánya vált ki benne.

mi segít a dohányzás iránti vágyban

Mint azt már említettem, a dohányzás egy ördögi kör. Itt jegyeznék meg valamit. Ha van ördögi kör, lennie kell angyali körnek is. Önmagamon megfigyeltem és meglepődve tapasztaltam, hogy a leszokásomat követően egyre higgadtabb és egyre türelmesebb lettem. A feszültség és nyomás, amit alapból éreztem, eltűnt, tovaszállt. Még hogy a dohányzás megnyugtat!

  1. Miért fordul elő a depresszió a dohányzásról való kilépéskor? - Autizmus June
  2. A tüdő megtisztítása leszokott a dohányzásról
  3. Vitamin Sziget- Nyomtatás: Cikkek / Elég a cigiből! Abbahagyom!
  4. Hogyan lehet vágyakozni a dohányzásra
  5. Dohányzás leszoktatás | ausztriakalauz.hu

Egy biztos, az senkit sem nyugtat meg, ha a kezében fogja a koporsószeget. Lehet, hogy kicsit drámai ez a megfogalmazás, de a kórházi ágy, vagy maga a halál is eléggé lehangoló dolog. Segít a koncentrálásban A nemdohányzók koncentrációja, amikor figyelmüket egy adott tárgyra, konkrét eseményre, cselekvésre irányítják, magasabb fokú a dohányzó társaikénál.

A dohányzásról való leszokás a célod, vagy az, hogy egészséges légy? :)

Mindez arra az egyszerű tényre is visszavezethető, hogy a dohányzó ember dohányzás közben, ha csak egy-egy pillanatra is, de megosztja figyelmét az adott dolog és a cigarettázás műveletei között.

Mert hát a cigarettát elő kell venni, sőt meg is kell azt tudni gyújtani. Minden bizonnyal kedves olvasómmal is előfordult már nem egyszer, hogy mire előbányászta a dohányzókészletét, cigarettáját, gyufáját és sikerült rágyújtania, teljesen kiment a fejéből, hogy hol is tartott az adott tevékenységében.

Emlékeimből én is sok ilyen esetet tudnék felidézni.

1 nap alatt nem fog menni

Ha megszabadulni a dohányzásról való leszokástól való félelemtől már sikerült rágyújtanunk, a képződő hamu sorsáról gondoskodnunk illik. Ezért ki kell vennünk a szánkból a cigarettát és le kell vernünk róla a hamut. Közben megszabadulni a dohányzásról való leszokástól való félelemtől irányú koncentrációnkból figyelmet kell szentelnünk arra is, hogy lehetőség szerint a hamuval beletaláljunk a hamutartóba, illetve, hogy elkerüljük, hogy füst menjen a szemünkbe.

A művelet végeztével pedig el is kell nyomnunk a csikket, ha nem akarjuk, hogy megégessen minket.

Elég a cigiből! Abbahagyom!

A különböző kutatások is éppen arról számolnak be, hogy a rendszeresen dohányzók teljesítménye gyengébb a nemdohányzókénál. Az agy működéséhez igen sok oxigénre van szükség.

A cigarettázás során a szervezetbe kerülő szénmonoxid azonban rátapad a vér oxigénszállító molekulájára, a hemoglobinra, elfoglalva ezzel az oxigén helyét. Az agy így kevesebb friss oxigénben dús vérhez jut, mindez pedig csökkenti a koncentrációs képességet.

A leszokás nehézségének megoldása részben a dohányzással kapcsolatos különféle hiedelmek és tévhitek felismerésében rejlik. Minél átfogóbbak ezek a felismerések, annál kisebbek lehetnek a leszokás során felmerülő problémák.

Lássuk tisztán azt, hogy végre készek vagyunk elengedni azt a hiedelmet, hogy a dohányzás segít koncentrálni, mert ez egyszerűen nem igaz. A dohányzás valójában csak korlátoz és kudarcra ítél bennünket.

Tisztelt Doktornő! Olyan problémával küzdök, hogy nagyon sokszor rosszul vagyok minden nap légszomj, mellkasi fájdalom, kisugárzik

Menő dolog cigizni Ha az arcunkba fújják a füstöt, az a legnagyobb jóindulattal sem nevezhető kellemesnek. A sárga fogak sem tartoznak éppen a kívánatos dolgok közé. Egy hamutartóval csókolózni pedig egy kicsit sem szexi! A dohányzás következtében csak hamarabb ráncosodik a bőrünk. A hajunk elveszíti egészséges színét, fénytelenné, töredezetté válik. Mindezek ismeretében mitől lenne menő dolog cigizni?

Ráadásul a dohányzás hosszú távon rontja a nemzőképességünket, a szexuális teljesítményünket, és akár impotenciához is vezet.

Ennek okai

Hát ezek sem növelik a vonzerőnket. Viszont rengeteg más, hasznosabb dolgot vehetnénk a pénzünkön, ha nem cigarettára költenénk azt.

Nézzük meg időnként magunkat a tükörben! Bölcsebbnek nem, csak idősebbnek látszunk a korunknál, mivel a dohányzás roncsolja a bőrünket és idő előtti ráncosodást okoz. Ezen kívül semmi menő nincs abban, hogy úgy bűzlünk, mint egy hamuveder. Előfordul, hogy olyan mélyen azonosítjuk magunkat a dohányzással, hogy úgy érezzük, nélküle nem is léteznénk. Ragaszkodunk hozzá, mert lelkünk mélyén attól félünk, hogy nélküle nem lennénk teljesek.

Úgy érezzük, hogy a dohányos életmódunk nélkül elveszettek lennénk, s egyedül maradnánk a világban. A dohányzás saját identitásunk részévé vált, s tartunk attól, hogy nélküle nem találnánk magunkra.

Dohányzásról leszoktatás

Csakúgy, mint sok más megrögzöttségünk, ez is csak egy hiedelem, mely nem válik hasznunkra. Egyszerűen megfoszt minket attól, hogy felismerjük: a jólét, egészség és harmónia kellene, hogy a természetes állapotunk legyen. Segít megőrizni a karcsúságot Mint azt már tudjuk, a dohányos ember különböző hiedelmeket táplál a dohányzással kapcsolatban. Ilyen hiedelemnek nevezhetjük azt a széles körben elterjedt álláspontot is, miszerint a dohányzás segít a karcsúság megőrzésében. Sokan gondolják úgy, hogy a dohányzás tompítja az éhségérzet kialakulását, ezáltal hatékonyan közreműködik abban, hogy a dohányos sikeresen megőrizze ideális testsúlyát.

hozzászólások